Přejít na obsah

Milan

VW
  • Počet příspěvků

    213
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Počet nej dní

    1

Popularita

1 Neutral

Osobní informace

  • Auto
    Passat

Návštěvy profilu

511 zobrazení profilu
  1. Jak kontrolku zhasnout? zapojit do obvodu elektrolytický kondenzátor, jeden vývod na drát, druhý do zásuvky. Je třeba dát na správnou polaritu. Vybitý kondenzátor se chová jako zkrat, nabitý jako rozpojený spínač. Horší je odhadnout jeho velikost. Teoreticky by to mělo jít podle vzorce tau = R*C, pro tvůj případ pak velikost kondíku C je udána C = t*I/39, kde t je doba ve vteřině a I je proud tekoucí skrz vodič. Možná budeš mít problém s vybíjením kondenzátoru a v případě že zapneš klíček rychle po předchozím zapnutí, tak se ti kontrolka nerozsvítí. Pak by bylo třeba připojit ještě ke kondenzátoru paralelně odpor který by ho vybíjel. Jiná možnost je použití elektroniky a vyrobit časovač. Nechala by se lépe nastavit doba svícení, ale pro jeho sestavení je třeba rozumět problému. Mimochodem kontrolka SRS: Ukazuje na problém s airbagy. Písmena SRS znamenají Supplemental Restraint System a mohou být uvedena i na volantu či dalších místech, kde jsou airbagy. Může také indikovat, že ve voze některý airbag chybí, například po nehodě, kdy vystřelil a nebyl nahrazen novým. Tato kontrolka by měla po nastartování vždy zhasínat samostatně.
  2. Proč svítí kontrolka motoru? Podívejme se samostatně na každý jeden komponent, který může způsobit rozsvícení kontrolky motoru, ale i na to, jak je možné tento problém odstranit. Porucha lambda sondy: Mezi jednu z nejčastějších příčin svítící kontrolky motoru můžeme zařadit poruchu lambda sondy. Dobrou zprávou však je, že poruchu lambda sondy můžeme identifikovat i bez toho, abychom museli auto napojit na diagnostiku, zda zajít s ním do servisu. Odhalit poruchu lambda sodny můžeme fyzicky tak, že ji vymontovat z výfuku a podíváme se na to, zda je zanesená nebo ne. Pokud je lambda sonda zanesená velkým množstvím sazí bude s největší pravděpodobností nefunkční a tím pádem bude stát za tím, proč svítí kontrolka motoru. Bohužel, ne vždy je možné poruchu lambda sondy odhalit pomocí její fyzické kontroly a tak je nejlepším řešením ihned napojit auto na diagnostiku, která už přesně ukáže, kde se problém se svítící kontrolkou motoru skrývá. Pokud diagnostika odhalí, že se jedná o poruchu právě tohoto komponentu, je třeba poškozenou lambda sondu vyměnit. Zanesený palivový filtr: I drobný a často krát podceňován komponent motoru jakým je palivový filtr dokáže způsobit nemalé problémy. Pokud je palivový filtr nadměrně zanesený či dokonce ucpaný, palivový systém nedokáže dostat do válců dostatečné množství paliva, což je právě příčinou, proč začne kontrolka motoru svítit. Porucha zapalování: Porucha zapalování nebo selhání zapalování nejčastěji signalizuje problém se snímačem klikového hřídele, řídící jednotkou motoru, zapalovacími cívkami, zapalovacími svíčkami nebo samotným klikovou hřídelí. Porucha zapalovacích svíček: Porucha zapalovacích svíček nebo zapalovacích cívek může také stát za příčinou svítící kontrolky motoru. Poruchu zapalovacích svíček nebo cívek je však možné odhalit velmi jednoduše, a to tak, že vymontujete zapalovací svíčky a zkontrolujete jejich stav. Pokud se v oblasti elektrod zapalovací svíčky nacházejí usazeniny, značí to poruchu nebo konec životnosti jednoho z těchto komponent. Zkontrolovat stav zapalovacích cívek je však možné i pomocí elektrické zkoušečky, kterou by měl mít každý kutil povinně ve své garáži. Porucha váhy vzduchu: Kontrolka motoru se však může rozsvítit také v případě poruchy váhy vzduchu. K poruše váhy vzduchu dochází v případě jejího nadměrného znečištění, či elektronického nebo mechanického poškození. Poškozená či nadměrně znečištěná váha vzduchu sice může fungovat i nadále, ale změny v chodu motoru jsou značné a všimne si je i úplný laik. Pokud byste totiž na funkčním autě vypnuli váhu vzduchu, okamžitě byste mohli sledovat výrazné kolísání otáček a následné konec motoru. Mezi nejčastější příznaky poškození váhy vzduchu totiž patří těžké starty motoru, vysoké nebo nízké volnoběžné otáčky motoru, nerovnoměrný chod motoru, cukání při akceleraci či zhasínání motoru. Problém lze vyřešit dvěma způsoby a to buď vyčištěním staré váhy vzduchu, které může, ale nemusí pomoci nebo jednoduše výměnou vadného komponentu za komponent nový. Nekvalitní palivo: Jízda na nekvalitním palivu nebo na paliva s nižším oktanovým číslem než je pro motor vašeho auta předepsané může také způsobit, že se kontrolka motoru rozsvítí. Pokud začne kontrolka motoru svítit téměř ihned po natankování paliva a ujetí několika kilometrů, je více než stoprocentně jisté, že se problém skrývá právě v palivu. V takovém případě se doporučuje přejít na kvalitnější palivo nebo na palivo, které pro daný motor doporučuje výrobce. Porucha palivového čerpadla: Při poruše palivového čerpadla je třeba změřit tlak v rozdělovači paliva pomocí tlakoměru. Jestliže při měření tlaku zjistíte, že je tlak nižší než by měl, je třeba vyměnit poškozené komponenty palivového systému. Porucha katalyzátoru: Porucha katalyzátoru patří mezi nákladnější z zmíněných poruch a znamená to buď poškození vnitřních částí katalyzátoru nebo jeho zanesení, hovorově řečeno zalepení. V obou případech je však možné zkontrolovat jeho stav pomocí tlakoměru, a to přesněji odměřením protitlaku ve výfukovém potrubí. Zanesený systém vstřikování paliva: Zanesení prvků vstřikovacího systému paliva má negativní dopad na výkon a chod motoru. Řešením problému je návštěva servisu, ve kterém vám provedou vyčištění vstřikovačů. Zanesený vzduchový filtr: Zanesený vzduchový filtr je příčinou toho, že do válců nedostává dostatečné množství vzduchu. Tento problém je však možné velmi rychle a také velmi levně odstranit. Zanesený vzduchový filtr se projevuje znatelným poklesem výkonu. Pokles výkonu však není nárazový, ale výkon klesá postupně s narůstajícím znečištěním filtru a tak ne vždy řidič pokles výkonu pocítí. Pokud však zaregistrujete, že auto nemá výkon jako kdysi, měli byste se v první řadě zaměřit na to nejjednodušší a nejlevnější řešení jakým je právě kontrola, zda výměna vzduchového filtru. Rozsvícená kontrolka motoru by se nikdy neměla brát na lehkou váhu. Nejen že je to nebezpečné, ale postupem času může ignorování svítící kontrolky motoru způsobit mnohem větší a nákladnější problém, jehož odstranění vás přijde na několik násobek původní opravy.
  3. Záleží jak moc tomu budeš dávat napít. . 😂😂Ale je pravda že na dálku 4.7 v průměru u PD 96 KW s 6 kvalt a úprava na 118 ale když se budeš chtít projet tak klidně i 12 litrů na 100 km. Měl jsem 2.0 TDI 103 kW 6 kvalt 2011 CFHC Chip na 136 kW. Spotřeba byla 4,6 /4,7 litru na 100 km v průměru
  4. BG 109 EPR 325ml Dekarbonizační přípravek, kterého se často uživatelé bojí, prtž si ho spojují s dekarbonizací jako takovu. BG 109 je čajíček oproti dekarbonizačním přípravkům, které se používají a hlavně tyto přípravky nelze koupit a disponují s nimi pouze odborné servisy. Už z tohoto je cítit, že se netřeba nikterak obávat. BG 109 Vám určitě neuvolní žádné pláty ze stěn motorů nebo že by Vám ucpal kanálky, atd. Použitelný pak jak pro benzínový, tak naftový motor. Tato chemie má vesměs za úkol jedinou věc: Odstranit karbonové usazeniny a kaly z pístních kroužků, které díky zanesení karbonem a kaly nestírají jak mají, propouští tak olej a snižují funkčnost. Po odstranění nánosů, které se mění ve směs na plynné skupenství (proto pak i vypuštěný olej tak smrdí, je to dáno chemickou reakcí). Ve druhé řadě BG 109 likviduje kal a houževnaté úsady v celém prostoru motoru. Tam ale jeho funkce končí. Nehne ani s Metabondem ECO nebo Spirit, pokud ho máte přidán a je usazen na stěnách motoru, ani s ničím jiným. Na to jsou pak používány zmíněné přípravky, které nejsou dostupné veřejnosti k běžné koupi a stojí i úplně jiné peníze. Základní čistící náplň pak stojí od 4.000,- bez DPH a čištění Vám provede pouze odborný servis (dokážu zajistit). Firma BG si nemůže dovolit pustit do běžného prodeje věci, které by dokázaly, byť v malém procentu, udělat v motoru paseku, tudíž se jedná o opravdu bezpečný produkt pro každého. Je funkční jak v benz.motoru, tak v naft. motoru, bez ohledu na motorizaci. Maximálního a finálního efektu dosáhnete pak při aplikaci 3x po sobě (není myšleno v témže čase, ale ve 3 výměnných intervalech po sobě, tj aplikovat BG 109 při 3 výměnách oleje po sobě) Postup čištění: 1. krok: kouknout kolik máte oleje, pokud po horní rysku, tak upustit trochu a nalít BG 109 - EPR 325 ml 2. krok: vezměte si klacík nebo tyčku dlouhou od sedačky k plynu, zaražte jí mezi plyn a sedačku a nastavte si cca 1100-1200 otáček elektrickým pojezdem sedačky 3. krok: nechte motor na zvýšené otáčky cvakat 30min 4. krok: po uplynutí 30 min okamžitě vypusťte (pochopitelně vyndejte i starý filtr) 5. krok: nalijte cca litr oleje nového 6. krok: nalejte BG 112 325ml (nafta) BG 110 (benzín) BG 115 (FSi, TSi GDi) 7. krok: dobrovolný - nalejte protřepaný Metabond ECO/Spirit 250 ml aby měl cca 30st (aby nebyl prostě studený v ruce), po nalití do motoru propláchněte jeho nádobku ještě olejem, ať to z toho vymáčknete vše - stojí 1.000,- a nalejte opět do motoru. 8. krok: dolejte olej, aby byl v cca 1/2 - 2/3 rysky 9. krok: nechte nastartované 5-10 min, ať se vše promísí, zkontrolujte hladinu a vemte auto na krátkou projížďku volným tempem cca 20 km, pak už můžete mazat jak je libo.
  5. 500.00 Lehkoběžné oleje pro benzínové a nepřeplňované naftové motory. Pouze pro oleje třídy SAE 5W-XX a 10W-XX. 501.00 Konvenční vícerozsahové motorové oleje bez lehkoběžného charakteru pro benzínové a nepřeplňované naftové motory. 501.01 Konvenční vícerozsahové motorové oleje bez lehkoběžného charakteru pro benzínové a nepřeplňované naftové motory. 502.00 Lehkoběžné oleje pro benzínové motory při ztížených podmínkách použití. Pro oleje třídy SAE 0W-XX, 5W-XX a 10W-XX. 503.00 Benzínové motory osobních vozidel s prodlouženými intervaly výměny oleje (WIV 30.000 km, 2 roky). 503.01 Přeplňované benzínové motory osobních vozidel s prodlouženými intervaly výměny oleje (WIV 30.000 km, 2 roky). 505.00 Celoroční motorový olej pro přeplňované i nepřeplňované naftové motory. (rotačky a staré 2,5 TDi) 505.01 Celoroční motorový olej speciálně pro naftové motory Pumpe-Düse (čerpadlo-tryska). Lze použít při specifikaci 505.00 a motory to přivítají. 506.00 Oleje pro naftové motory s prodlouženým výměnným intervalem (WIV 30.000, 2 roky). 506.01 Oleje pro naftové motory Pumpe-Düse s prodlouženým výměnným intervalem (WIV 30.000, 2 roky). 504.00 Oleje s normou VW 504.00 jsou určeny pro benzínové motory a lze jimi nahradit oleje VW norem: VW 501.01, VW 502.00, VW 503.00, VW 503.01. VW 507.00 Oleje s normou VW 507.00 jsou určeny pro naftové motory a lze jimi nahradit oleje VW norem: VW 506.00 a VW 506.01, pro pevný interval výměny i 500.00, 505.00 a 505.01.
  6. 5W30 - pokud Vám nežere auto olej (do 1L na 10tkm) a rozhodně doporučuji, než 5W40 5W40 - pokud Vám auto žere olej (nad 1L na 10tkm) a nechcete dělat dekarbonizaci pístních kroužků (v případě, že vycházím z toho, že Vaše turbo je ok) 10W40, 5W50 apod. - zapomeňte, ale pokud to tam chcete lít, prosím, je to Vaše auto.... Vždy je nejlepší olej s pevným intervalem výměny, tj 10 tis km nebo rok, v případě přídavných látek jako je metabond + nejmodernější aditiva, tak 15tis km nebo 1 rok Jde zde především o kinematickou viskozitu, to znamená o rychlost tekutosti oleje ve studeném stavu, aby co nejdříve olej v motoru proniknul tam, kde je potřeba. Tento faktor je třeba u systému TSi a FSi velice důležitý. 5W40 je pak pomalejší v náběhu, vydrží vyšší teploty a v případě konzumace oleje je k užití lepší, ale pokud je vše v pořádku a dáte kvalitní olej s aditivy, pak je 5W30 jasnou volbou a teploty pobere bez potíží. Proto ani nevěřte lidem, kteří Vám cpou oleje 5W50 nebo dokonce 5W60, protože jejich kinematická viskozita je tak nízká, že než se olej zahřeje pro hladké mazání celého motoru, tak si mezi tím uděláte pomalu, ale jistě, výbrus motoru, prtž jde v určitých segmentech kov na kov s absencí oleje, a to je naprosto nežádoucí. Ano, tyto oleje jsou skvělé, ale netýkají se žádného z modelů Superb, žádného, ani 3,6FSi. 0W30 VS 5W30 0W30: Toto mazivo je celoroční , ideální pro použití v drsných zimách a chladných létech. Podle klasifikace minimální teplota, při které si zachovává své vlastnosti je -35 stupňů . Maximální teplota pak +25 stupňů . Za takových povětrnostních podmínek je zaručeno, že motor bude fungovat správně a bude jej chránit proti opotřebení - rychleji maže. 5W30: vícestupňový motorový olej. Určeno pro použití v teplotním rozsahu -30 až +20 stupňů. Vlastnosti této skupiny olejů splňují přísné požadavky na používání automobilu v městských podmínkách a na dálnicích. Městský režim obvykle zahrnuje: Dlouhá doba volnoběhu motoru; Vysoký obsah prachu v okolním vzduchu; Provoz vozidel v dopravních zácpách. 5w30 se obvykle doporučuje pro použití v motorech nové generace, přednostně dovážených. pokud tedy nežijete v Tatrách, tak je 0W30 v našich lukách a hájích naprosto zbytečný olej, a pokud dáte do 5W30 Metabond Eco nebo Spirit, není co řešit... Long Life VS Olej s pevným intervalem výměny Long Life oleje jsou doporučovány obecně pro dlouhé trasy a jsou zrodem náplní německých automobilek, prtž se tam jezdí mnohem delší trasy po mnohem kvalitnějších komunikacích a spousta Němců jezdí do práce i přes 100km dálničním provozem. Tento nešvar se dostal i k nám, kde je využitelnost LL olejů mnohem řidší. Long Life oleje jsou výrobně kvalitnější, aby vydržely delší dobu, ale je třeba si říci, že žádný olej nevydrží kombinovaným způsobem jízdy 30tis km a kdo si to myslí, tak je blázen. Pokud chce člověk za každou cenu jezdit na LL, není v tom v zásadě problém, jen se doporučuje ho měnit po 15tis km. Pokud člověk zvažuje, což je pro motor jen dobře, přechod na olej s pevným intervalem, netřeba se ničeho bát a auto to jen ocení. Důležité je se jen držet normy. Oleje s pevným intervalem často splňují normu pro LL - což je dnes norma 504 nebo 507 Pro motor je ideální měnit olej v rozmezí 10-15 tis km nebo 1 ročně, ničemu jinému nevěřte 10 tis km je to pak u benzínových motorů 15 tis km u naftových motorů Doporučuji vědět u svého motoru normu VW a tou se striktně řídit a u oleje jí vždy kontrolovat. Doporučuji oleje normou pro pevný interval (10 tkm) a nedávat LongLife, ale to se tady hádat s nikým nebudu, proto tady nejsem. Pokud má Váš vůz předepsaný Long Life, tak pak se jedná o normu 504 nebo 507, jak je psáno výše. Otázka: Můžu přejít na 5W30, když používám dlouho 5W40? Jistě, můžete z jakéhokoliv XWY přejít na 5W30, nemusíte motor ničím proplachovat, jen olej řádně vypustit...
  7. Oleje, velice kontroverzní téma, kde se dokáží lidé hádat do krve a razit své, či spíše většinou převzaté názory druhých. Téma plné domněnek, omylů, zažitých předsudků a obrovské neznámé pro většinu lidí. Nebudu nikoho přesvědčovat, nikomu nic nutit, ani se s nikým hádat, ale o auta se zajímám v tomto směru opravdu hodně a jsem ve styku s firmou BG, IOB, tribotechniky a vývojáři olejů, kteří naprosto přesně ví, jak na tom oleje dnes jsou, a které oleje se drží na špici skutečné funkčnosti. Nevnímám vůbec názory lidí mimo obor, kteří někde slyšeli, že........přitom jim to řekl někdo, komu to zase někdo řekl a tomu to řekl někdo, kdo o tom vlastně neví nic a viděl to někde v Autosalonu na Primě.... Odmítám se již vyjadřovat i k příspěvkům typu: Jezdím s S2 na Castrol přes 500tis km a auto funguje jako hodinky. V pořádku, jezdi na něj dál, já s tím opravdu nemám žádný problém a je mi to skutečně úplně jedno. Ono v zásadě platí to, že tyto auta mají tyto nájezdy tak vysoké proto, protože jezdí stále a dlouhé trasy, kde se pak na kvalitu olej neklade až takový důraz. Olej je v autě maximálně půl roku, jde ven a dostává nový, motor je neustále v pohybu, není moc šance, aby se součásti zanášely a tudíž vše funguje a pracuje malinko jinak, než když člověk jezdí ročně 10tis km, auto většinou stojí a dálnici vidí auto jen o svátcích. Pak už nepříznivé složky v oleji dělají svoje a na vnitřním prostředí se podepisují mnohem výrazněji.. S oleji je to pak obecně, jak říkám já, asi takto: Průměrný olej je jako vodka Božkov, kvalitní jako Vodka Grey Goose, je jen na Tobě co piješ, opije Tě oboje a dlouho to nemusí na Tobě nic poškodit, jako kdyby jsi pil tu nejlepší vodku. A budeš mít pocit, že jsi úplně ok, což ukáže jen dlouhý čas a následná "pitva"..... Ale věřte, že pokud by se 2 auta, která jezdí na rozdílně kvalitní olej, po 300tis km rozebrala a udělal se hloubkový rozbor, tak věřte, že kvalitní olej znát bude a ne málo. To jen ti, kteří jezdí stále svým vozem, mají pocit, že si krásně přede a funguje jak má, do něj totiž nevidí.... Nebudu vytahovat žádná čísla, křivky, tabulky atd. Napíšu to obecně, jasně, polopaticky, ať se v to každý zorientuje. V případě, že jste silně zatvrzelí, tak prosím alespoň vždy dodržujte zásadně normu oleje, jeho viskozitu, nepřejíždějte s žádným olejem 15tis km a nepřekračujte jeho maximální dobu setrvání v motoru, což je cca 15 měsíců, ideální je rok - poděkuje Vám pak alespoň trochu.... Spousta členů již na doporučené olej a aditiva přešli a jejich recenze jsou jen důkazem, že vše funguje tak, jak má a jsou překvapeni skutečností, že jim člověk nedoporučuje žádné bludy a jak motor dostal tichý chod a lépe jede. Předem podotýkám, že z toho nemám žádné provize a mám s firmou pouze dojednané množstevní slevy pro naše členy, tudíž u tohoto prodejce koupíte vše nejlevněji, pokud využijete možnosti nákupu u nich na e-shopu a hlavně je prověřen, že koupíte skutečně originál zboží a neriskujete koupi pančovaného oleje, což je bohužel i v naší zemi již běžné. Jinak si případně kupte zmiňované položky kdekoliv chcete, je to jen na Vás 🙂 V úvodu zapomeňte na olej, který je nejvíce rozšířený nešvar a jeho jméno už dávno není co bývalo a můžete ho lít možná tak do motorů starší generace, rotaček a podobných "hloupých" motorů, které sežerou i chcanky z nutrie, a to je Castrol. Navoněná bída, která je zažitá jako super olej - není a jejich Long Life nestojí ani za zmínku. Máte najeto přes 7 tis na oleji? Vytáhněte měrku a promněte si olej mez prsty - co cítíte? Nic, vodu, která nemaže, je černá a mrtvá - naprosto degradovaná tekutina, která Váš motor opravdu nechrání a motor jen brečí. Nejde o to, že by se Castrol zhoršil za roky působení na trhu. Svého času patřil k předním olejům, ale doba jde kupředu a s ní i vývoj olejů, bohužel Castrol se nehnul za ty roky a na trhu jsou dnes oleje, kterého strčí do kapsy a je proti nim opravdu "břečkou". Na stupnici od 1-10 je pak někde na 4,5 - pro pochopení kvality oproti olejům předních výrobců. Pokud pak jezdíte do Škodovky, tak Castrol do auta dostanete, prtž jejich originální olej je právě Castrol v přebalu originálu Škoda Auto. Firma BP, která firmu Castrol koupila jako obchodní značku, platí Škodovce velké peníze za to, aby jejich oleje nejen lila do všech vozů, ale i doporučovali pouze tento olej - "originální". Důvod? Nízký nákup, vysoký prodej, byznys jako kr...... Druhý nejzmiňovanější olej zde je Millers - obecně naprosto nadhodnocovaný olej, který se proslavil na své reklamě ve světě závodů, ale uvědomte si zásadní věc: Do závodních aut olej nalejou, nacpou ho aditivama, ale jakože opravdu nacpou, že Váš olej, na který koukáte u Vás, tam nemá ani třetinu toho, odjedou závod a olej jde do kanálu. Jenže to se Vašeho oleje netýká, ten není tak nacpaný a nevylejete ho po 1000 km, vy na něj jezdíte mnohem déle. Firma Millers hlavně oleje nevyrábí, kupujou ho a pouze ho aditivujou, a to ještě nic extra, nalepí drahou nálepku a jde na pulty za nemalé peníze, to je vše. Máte najeto přes 7tis na oleji? Vytáhněte měrku a promněte mezi prsty, co cítíte? Nic? Ještě aby, je to břečka... Millers je pochopitelně lepší olej, než Castrol a i funguje, ale max 5tis km a jde pápááá. Oleje jsou obrovský byznys, důležité je natáhnout klientelu, a pak to omrdat jak to jen jde, je třeba motorů, které se serou a musí se opravovat, vše je to jen propočítaný byznys, nic víc, proto je dobré se držet značek, jejichž oleje v všeobecném povědomí opravdu fungujou a jejich cílem je skutečná kvalita a spokojený zákazník. Funguje to v principu tak, že velké olejářské firmy mají vlastní rafinérie pouze formou podílenství na nich a tudíž je základový olej u spousty značek stejný, prtž jde z jedné společné rafinérie - jde o to, že ušetří, proto se to řeší tímto způsobem a olej v podstatě mají stejný jako další podílníci a pouze ho aditivují vlastní technologií, dávají své obaly, své etikety a určují cenu - což je běžný postup. Ale přední firmy, jako je třeba níže zmíněná Petro Canada, má vyloženě vlastní rafinérii, tím pádem i vlastní základový olej a tudíž nad ním mají naprostou kontrolu, co se výchozí kvality týče a nikomu ten olej nepřeprodávají, ani se o něj s nikým nedělí - tudíž je pouze jejich. A o ten základový olej jde, na něm se staví vše, a pokud nemáte opravdu kvalitní základ, tak to žádná aditiva nedoženou. (Ono totiž spousta lidí ani neví to, že základový olej je typově jen jeden a až aditivy se řeší jeho viskozita a vyrábí se z jednoho základu 0-30, 10-40, 5-50, atd....) Takže drtivá většina firem mají společný základový olej s dalšíma, prtž je to výrazně levnější a je pouze rozdíl aditivace. Ale ta špička má prostě výhradně svojí rafinérii, svůj vlastní základový olej, nikomu ho nepřeprodávají, s nikým se nedělí a mají tak v ruce to nejdůležitější - kvalitu a čistotu základového oleje, kterým se odlišují od ostatních prodejců + pochopitelně mají vlastní aditiva a tím se posouvají výrazně před konkurenci svou kvalitou zpracování. No a u Petro-Canada, což je jeden z cca 5 výrobců základového oleje na světě, jde pro svou potřebu ještě dále v rafinaci základového oleje. Oni, když už jsou ve fázi stavu základového oleje na úrovni, kterou ostatní mají danou jako O.K. pro aditivaci, tak oni pokračují dále v rafinaci a z oleje totálně odloučí kompletně síru, fosfor a fosfáty. To jsou látky, které jsou zodpovědné za tvorbu popela zásadním způsobem. Petro-Canada to vyčistí na úroveň 99,9% absolutní čistoty - tento základ je tedy tak čistý, že je poživatelný i pro člověka - můžete tudíž jejich základový olej i vypít a nic se Vám nestane. A to už nemá nikdo, to je zásadní know how v tomto segmentu, kterého nikdo nedosahuje a tím se zásadě liší oproti všem konkurentům, a tím také jejich oleje zajišťují maximální čistotu a ochranu všech dotčených systémů motoru, také díky použití vlastních špičkových aditiv. Petro-Canada má své vývojové tribotechnické laboratoře, kde pracuje asi 25 lidí a ti se zabývají vývojem a testovaním olejů a aditiv. Jsou prostě úplně jinde, oproti všem! Prostě TOP oleje, bez debat!!
  8. Obvykle také bývá přesná specifikace napsána na štítku u dveří řidiče nebo v motorovém prostoru. Případně jsou oleje pro Golf VII této motorizace vypsány v článku v odkazu
  9. Dobrý den, Chci se zeptat na T5 nebo Multivan, kde prostřední řada sedaček je trojlavice. Dá se u této trojlavice přivázat 3 dětské autosedačky? Má lavice 3x isofixy? Děkuji
  10. Nic jiného ti v šestnáctkách než 6.5j nebo 6j ET 50 nedovolí. Musel by jsi si koupit nový technický průkaz a nechat dopsat, ale jako jezdit s tím můžeš, ale hrozí problém na STK nebo případně s pojišťovnou no...
  11. Zeptám se... odvzdušňovačka brzd v jednom člověku? Co používáte, případně odkaz rovnou, kde jste kupovali :) Zkusil jsem pár věcí, ale s ničím nejsem zatím spokojen... tahá to málo, že bych to dělal hodin a hodin a nebo je to tak děsné, že to nedělá nic?
  12. Mann Filter nebo Coopers Fiaam nebo Starline. Značka Mann má slušný poměr cena výkon... 🙂 Girll také není špatný. Lepší jsou Fram nebo Bosch. Ten Fram vyjde na 550 Kč. MANN-HUMMEL je drahý ale slouží mi výborně....
  13. Pokud chcete jen příčníky na okapničku, tak je na výběr většinou jen Neumann nebo Thule. Ja jsem nakonec poridil 4x Thule kvůli nosnosti (a i kvalitě). Pokud chcete zahrádku, tak asi jen napevno do střechy, ale s tím nemám zkušenosti.
  14. Prosím o doporučení letních pneu na T6 Multi DSG4x4 v rozměru 255/45 R18, resp. u kterých je optimální poměr jízdní parametry/cena/životnost. Zimní mám NOKIANy a drží parádně. Děkuji
  15. Nech si to načíst diagnostikou, toto může dělat vadná jednotka která vidí velkou teplotu topení (třeba) Vepředu je pouze příhřev, horko vzduch je nalevo vedle nádrže. Poslouchej jestli po zapnutí začne cvakat podávací čerpadlo. Jestli ne a ani nezakouří, začal bych tam..

Kdo jsme

Komunitní fórum a club všech majitelů vozů značky Volkswagen! ✅Každý majitel a řidič těchto skvělých vozů je zde vřele vítán. Přidejte fotky Vašeho VW a sdílejte své zkušenosti, rady a tipy.

Co zde najdete?

Rady, tipy, návody a zkušenosti ostatních majitelů Volkswagenů. Zakládáme si také na zajímavých dokumentech ke stažení. Postupně zde bude narůstat také obecný obsah o servisech, registrech vozidel a obecné informace o automobilismu.

Potřebujete poradit?

Pokud máte problém či dotaz napište na:

  • auto@clubvw.cz
  • ×
    ×
    • Vytvořit...