Přejít na obsah

Spojka aj po vymene nefunguje spravne


Doporučené příspěvky

Zdravim.

mam VW passat b6 2005 2.0 TDI 104kw. 
Dost dlhy cas (cca 2 roky) bojujem s problemom ktory sa pokusim co najlepsie opisat (casom sa zhorsuje, teraz to je uz niekolko mesiacov v podstate rovnako)

Po chvilke jazdenia (10 min) zacnem mat problem so zaradovanim/vyradovabim 1 a R. (Cize sa to nedeje hned a ked auto necham vychladnut aspon na par hodin, opat sa to vrati do normalu) Spojku mam na podlahe ale stale tam ani jednu z vyssie spomenutych rychlosti neviem zaradit. Nepomaha ak spojku napumpujem viackrat. Pomaha ale ked pri stlacenej spojke s radiacou pakou prejdem napr do 2 a potom do 1 a uz to tam dako skoci.

Druhy priznak je, ze ked zastavim auto, mam tam 1 alebo R (pri zatlacenej spojke) neviem vyradit rychlost. Pocujem ze auto je mierne v zabere aj napriek tomu, ze spojka je na podlahe. Deje sa to velmi nahodne, ale zda sa mi, ze ke je auto studene tak to najprv nerobi - az po cca 10 min jazdy. A zlepsi sa to opat ked idem napriklad po dialnici dlho a nepreradzujem. Rychlost musim teda nasilu vytiahnut pri com otacky hned padnu. Stalo sa mi ale uz, ze som musel vypnut motor a tak vyradit. Po vypnuti motora mozem rychlost jednoducho vyradit (aj bez opatovneho stlacenia spojky).

Treti priznak je, ze sa spojkovy pedal pri zaradeni/vyradeni hociakej rychlosti nevracia hore uplne plynulo. Obcas sa zasekne cca v polovici a pomalsie pride do najvyssej polohy. Je to dost nekonzistentne. 

Doteraz som dal urobit nasledovne:

- vymena oleju v prevodovke

- vymena spojky, zotrvacnika, maleho piestu (slave cylinder)

- vymena hlavneho piestu (master cylinder) pri za spojkovym pedalom.

- vymena kvapaliny v hydraulickon systeme spojky (tym padom asi aj brzdoveho systemu kedze to ma tusim 1 rezervoar) - (kvapalina ale nikde zretelne neunika)

Uz somtrochu zufaly a mam chut to predat (s autom som ale vyrastol)


Rozmyslam, ze by sa este hadicky toho hydraulickeho systemu by sa mohli od teploty roztahovat a tam sa straca tlak. Alternativne sa este daco stale zasekava v spojke - daco co mechanik nevymenil (ale hovoril, ze vymenil vsetko). 
Za mna musi byt logicky chyba dakde v spojke. Lebo hocico by sa dialo v prevodovke, spojka to musi od kolies odpojit a auto pro stlacenej spojke nemoze byt jednoducho v zabere.
 

Mozno ma ale vyvedie z omylu. Ma niemto podobnu skusenost? Ako prosim postupovat?

Dakujem za kazdy zmysluplny komentar. 

Odkaz ke komentáři
  • 2 weeks later...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
×
×
  • Vytvořit...