Přejít na obsah

Nové auto: Na co si dát pozor?


Doporučené příspěvky

Zdravím,
Čeká mě koupě prvního auta a tak mě napadalo že se zeptám na co si dát při koupi bacha, co zkontrolovat a tak. Nejsem si ještě jistý co to bude jestli Golf 4 nebo něco jiného. Všiml jsem si, že většina lidí tvrdí že u 1.8 t není problém nájezd kilometrů, ale kdo a jak s motorem zacházel/staral se o něj a tak se chci zeptat. Jak poznám v jakém je motor doopravdy stavu ? Protože jediné co sem slyšel je poslechnout i start za studena.... A co se týče samotného auta, vím že si musím zkontrolovat korozi a tím to tak končí.

Odkaz ke komentáři

@Milan Určitě si sezenen i DIAG , jinak co se týče 1.8 t ještě neměl doma, a motor jako takov7 podle fóra je spolehlivej, takže spíš si vem diagnostiku, jinak problémy co sem koukal tak zapalovací svíčky tomu rádi odchází , a nečekané turbo ale jak si psal víš je to věc zacházení . Takže jukni jestli jsou tlumiče v cajku (test zhoupnutí) jestli netečou , jestli to při plným rejdu a přidání plynu jakoby necvaka od kol , pro akceleraci z místa rovné půst volant jestli netáhne do strany nějak moc , a pak test brzdy natvrdo jestli nekopou a funguje ABS , od motoru jukni jestli je dost oleje a jestli není nějak brutálně černej , případně v něm nejsou spony , za studena nastartuj a jukni do chladící smsy jestli to nedělá bublinky a není tam emulze , jak chytá za studena za tepla , jestli auto z výfuku nekouří , modrá , bila , černá , je toho mraky na co se dá juknout , prostě se koukni úplně na všechno , i jestli funguje vyhřívání okýnka , obou zrcátek , to vše se pak položky kde můžeš cuknout s cenou

Když s diagnostikou neumí, tak stejně nic nevyčte... Navíc diagnostika se dělá jak při zapnutém zapalování, tak se pak i čtou hodnoty za jízdy. A když neví, co která hodnota říká a jak údaje vyhodnotit, tak do toho bude koukat jak sůva do polívky. Jediná rada je, vzít s sebou někoho, kdo tu diagnostiku má a umí s ní. A navíc ideálně, aby měl stejné auto a mohl porovnat své a kupované. Jo a podle mě je možnost tyto služby poptat zde na fóru anebo jsou i placené firmy, které auto prověří.

Určitě bych si dal pozor na turbo a karbon v motoru, trošku vyzvídat jestli pán o tom daném motoru/autu něco ví a ví jak se s přeplňovanými motory zachází. Turbo nesmí pískat, ani dělat nějaké pazvuky, u turbo benzínu se stává, že praskají turba (viz. foto) jelikož dosahuje vyšších teplot než nafta. Určitě si o problematice těchto motoru přečti, důležité je hlídat olej, aby ho nežralo turbo. Auto nesmí za studenta hulit kouř zbarvený do modra (vypalování oleje) a jinak klasicky rozvody, podvozek je jednoduchý a G4 má jednoduchou nápravu oproti třeba Passatu. A to co psal Petr výše, máš právo o tom autě vědět vše jinak nekupovat a až koupíš tak řádně ochlazovat a zahřívat turbo. Voda se přeci jen ohřívá rychleji než olej. Já toto řešil přídavnými budíky.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo je online   0 Registrovaných uživatelů, 0 Anonymních, 0 Návštěvníků Zobrazit úplný seznam

    • Žádní registrovaní uživatelé nejsou momentálně online.
×
×
  • Vytvořit...