Přejít na obsah

Olej do auta: Nejčastější dotazy – Na jaký jezdíte?


Milan

Doporučené příspěvky

Oleje, velice kontroverzní téma, kde se dokáží lidé hádat do krve a razit své, či spíše většinou převzaté názory druhých. Téma plné domněnek, omylů, zažitých předsudků a obrovské neznámé pro většinu lidí.
 
Nebudu nikoho přesvědčovat, nikomu nic nutit, ani se s nikým hádat, ale o auta se zajímám v tomto směru opravdu hodně a jsem ve styku s firmou BG, IOB, tribotechniky a vývojáři olejů, kteří naprosto přesně ví, jak na tom oleje dnes jsou, a které oleje se drží na špici skutečné funkčnosti. Nevnímám vůbec názory lidí mimo obor, kteří někde slyšeli, že........přitom jim to řekl někdo, komu to zase někdo řekl a tomu to řekl někdo, kdo o tom vlastně neví nic a viděl to někde v Autosalonu na Primě....
 
Odmítám se již vyjadřovat i k příspěvkům typu: Jezdím s S2 na Castrol přes 500tis km a auto funguje jako hodinky. V pořádku, jezdi na něj dál, já s tím opravdu nemám žádný problém a je mi to skutečně úplně jedno. Ono v zásadě platí to, že tyto auta mají tyto nájezdy tak vysoké proto, protože jezdí stále a dlouhé trasy, kde se pak na kvalitu olej neklade až takový důraz. Olej je v autě maximálně půl roku, jde ven a dostává nový, motor je neustále v pohybu, není moc šance, aby se součásti zanášely a tudíž vše funguje a pracuje malinko jinak, než když člověk jezdí ročně 10tis km, auto většinou stojí a dálnici vidí auto jen o svátcích. Pak už nepříznivé složky v oleji dělají svoje a na vnitřním prostředí se podepisují mnohem výrazněji..
 
S oleji je to pak obecně, jak říkám já, asi takto: Průměrný olej je jako vodka Božkov, kvalitní jako Vodka Grey Goose, je jen na Tobě co piješ, opije Tě oboje a dlouho to nemusí na Tobě nic poškodit, jako kdyby jsi pil tu nejlepší vodku. A budeš mít pocit, že jsi úplně ok, což ukáže jen dlouhý čas a následná "pitva".....
Ale věřte, že pokud by se 2 auta, která jezdí na rozdílně kvalitní olej, po 300tis km rozebrala a udělal se hloubkový rozbor, tak věřte, že kvalitní olej znát bude a ne málo. To jen ti, kteří jezdí stále svým vozem, mají pocit, že si krásně přede a funguje jak má, do něj totiž nevidí....
 
Nebudu vytahovat žádná čísla, křivky, tabulky atd. Napíšu to obecně, jasně, polopaticky, ať se v to každý zorientuje. V případě, že jste silně zatvrzelí, tak prosím alespoň vždy dodržujte zásadně normu oleje, jeho viskozitu, nepřejíždějte s žádným olejem 15tis km a nepřekračujte jeho maximální dobu setrvání v motoru, což je cca 15 měsíců, ideální je rok - poděkuje Vám pak alespoň trochu....
 
Spousta členů již na doporučené olej a aditiva přešli a jejich recenze jsou jen důkazem, že vše funguje tak, jak má a jsou překvapeni skutečností, že jim člověk nedoporučuje žádné bludy a jak motor dostal tichý chod a lépe jede. Předem podotýkám, že z toho nemám žádné provize a mám s firmou pouze dojednané množstevní slevy pro naše členy, tudíž u tohoto prodejce koupíte vše nejlevněji, pokud využijete možnosti nákupu u nich na e-shopu a hlavně je prověřen, že koupíte skutečně originál zboží a neriskujete koupi pančovaného oleje, což je bohužel i v naší zemi již běžné. Jinak si případně kupte zmiňované položky kdekoliv chcete, je to jen na Vás 1f642.png🙂
 
V úvodu zapomeňte na olej, který je nejvíce rozšířený nešvar a jeho jméno už dávno není co bývalo a můžete ho lít možná tak do motorů starší generace, rotaček a podobných "hloupých" motorů, které sežerou i chcanky z nutrie, a to je Castrol. Navoněná bída, která je zažitá jako super olej - není a jejich Long Life nestojí ani za zmínku. Máte najeto přes 7 tis na oleji? Vytáhněte měrku a promněte si olej mez prsty - co cítíte? Nic, vodu, která nemaže, je černá a mrtvá - naprosto degradovaná tekutina, která Váš motor opravdu nechrání a motor jen brečí.

Nejde o to, že by se Castrol zhoršil za roky působení na trhu. Svého času patřil k předním olejům, ale doba jde kupředu a s ní i vývoj olejů, bohužel Castrol se nehnul za ty roky a na trhu jsou dnes oleje, kterého strčí do kapsy a je proti nim opravdu "břečkou". Na stupnici od 1-10 je pak někde na 4,5 - pro pochopení kvality oproti olejům předních výrobců.

Pokud pak jezdíte do Škodovky, tak Castrol do auta dostanete, prtž jejich originální olej je právě Castrol v přebalu originálu Škoda Auto. Firma BP, která firmu Castrol koupila jako obchodní značku, platí Škodovce velké peníze za to, aby jejich oleje nejen lila do všech vozů, ale i doporučovali pouze tento olej - "originální". Důvod? Nízký nákup, vysoký prodej, byznys jako kr......
 
Druhý nejzmiňovanější olej zde je Millers - obecně naprosto nadhodnocovaný olej, který se proslavil na své reklamě ve světě závodů, ale uvědomte si zásadní věc: Do závodních aut olej nalejou, nacpou ho aditivama, ale jakože opravdu nacpou, že Váš olej, na který koukáte u Vás, tam nemá ani třetinu toho, odjedou závod a olej jde do kanálu. Jenže to se Vašeho oleje netýká, ten není tak nacpaný a nevylejete ho po 1000 km, vy na něj jezdíte mnohem déle. Firma Millers hlavně oleje nevyrábí, kupujou ho a pouze ho aditivujou, a to ještě nic extra, nalepí drahou nálepku a jde na pulty za nemalé peníze, to je vše. Máte najeto přes 7tis na oleji? Vytáhněte měrku a promněte mezi prsty, co cítíte? Nic? Ještě aby, je to břečka... Millers je pochopitelně lepší olej, než Castrol a i funguje, ale max 5tis km a jde pápááá.
 
Oleje jsou obrovský byznys, důležité je natáhnout klientelu, a pak to omrdat jak to jen jde, je třeba motorů, které se serou a musí se opravovat, vše je to jen propočítaný byznys, nic víc, proto je dobré se držet značek, jejichž oleje v všeobecném povědomí opravdu fungujou a jejich cílem je skutečná kvalita a spokojený zákazník.
 
Funguje to v principu tak, že velké olejářské firmy mají vlastní rafinérie pouze formou podílenství na nich a tudíž je základový olej u spousty značek stejný, prtž jde z jedné společné rafinérie - jde o to, že ušetří, proto se to řeší tímto způsobem a olej v podstatě mají stejný jako další podílníci a pouze ho aditivují vlastní technologií, dávají své obaly, své etikety a určují cenu - což je běžný postup. Ale přední firmy, jako je třeba níže zmíněná Petro Canada, má vyloženě vlastní rafinérii, tím pádem i vlastní základový olej a tudíž nad ním mají naprostou kontrolu, co se výchozí kvality týče a nikomu ten olej nepřeprodávají, ani se o něj s nikým nedělí - tudíž je pouze jejich. A o ten základový olej jde, na něm se staví vše, a pokud nemáte opravdu kvalitní základ, tak to žádná aditiva nedoženou. (Ono totiž spousta lidí ani neví to, že základový olej je typově jen jeden a až aditivy se řeší jeho viskozita a vyrábí se z jednoho základu 0-30, 10-40, 5-50, atd....) Takže drtivá většina firem mají společný základový olej s dalšíma, prtž je to výrazně levnější a je pouze rozdíl aditivace. Ale ta špička má prostě výhradně svojí rafinérii, svůj vlastní základový olej, nikomu ho nepřeprodávají, s nikým se nedělí a mají tak v ruce to nejdůležitější - kvalitu a čistotu základového oleje, kterým se odlišují od ostatních prodejců + pochopitelně mají vlastní aditiva a tím se posouvají výrazně před konkurenci svou kvalitou zpracování.
 
No a u Petro-Canada, což je jeden z cca 5 výrobců základového oleje na světě, jde pro svou potřebu ještě dále v rafinaci základového oleje. Oni, když už jsou ve fázi stavu základového oleje na úrovni, kterou ostatní mají danou jako O.K. pro aditivaci, tak oni pokračují dále v rafinaci a z oleje totálně odloučí kompletně síru, fosfor a fosfáty. To jsou látky, které jsou zodpovědné za tvorbu popela zásadním způsobem. Petro-Canada to vyčistí na úroveň 99,9% absolutní čistoty - tento základ je tedy tak čistý, že je poživatelný i pro člověka - můžete tudíž jejich základový olej i vypít a nic se Vám nestane. A to už nemá nikdo, to je zásadní know how v tomto segmentu, kterého nikdo nedosahuje a tím se zásadě liší oproti všem konkurentům, a tím také jejich oleje zajišťují maximální čistotu a ochranu všech dotčených systémů motoru, také díky použití vlastních špičkových aditiv. Petro-Canada má své vývojové tribotechnické laboratoře, kde pracuje asi 25 lidí a ti se zabývají vývojem a testovaním olejů a aditiv. Jsou prostě úplně jinde, oproti všem! Prostě TOP oleje, bez debat!!
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo je online   0 Registrovaných uživatelů, 0 Anonymních, 7 Návštěvníků Zobrazit úplný seznam

    • Žádní registrovaní uživatelé nejsou momentálně online.
  • Příspěvky

    • Dobrý den, moc Vám děkuji za vaši odpověď, už jsem to vyřešil (dokonce jsem to tu popisoval další oběti stejného problému 😬), byly polámané (a zkratované) drátky co vedou k topným tělískům ostřikovačů čelního skla. Ještě jednou Vám moc děkuji za ochotu a snahu. Pěkný den.
    • Dobrý den, z toho, co popisujete, to vypadá na problém s přetěžováním obvodu nebo na zkrat v systému. To, že se pojistka opakovaně přetaví, může znamenat buď vadné zapojení, nebo problém s ventilátorem či vyhříváním sedaček. Doporučil bych zkontrolovat kabeláž, jestli někde není poškozená nebo prodřená, a případně otestovat jednotlivé komponenty, zda správně fungují. Pokud si nejste jistý, doporučil bych návštěvu odborníka, aby zjistil, kde přesně dochází k přetížení obvodu.
    • Dobrý den, mám tourana T1 2007 2.0 tsi ecofuel. Přestala mi z ničeho nic fungovat klimatizace. Napichl jsem to a diagnostika napsala chybu:  00898 Řízení kompresoru klimatizační jednotky. Zkrat na plus nebo přerušeny obvod. Ale šťáva do něj jde.   Budu rád za jakoukoliv radu😄   S pozdravem Hypš 
    • Dobrý den,  Poprvé jsem koupil auto že zahraničí. STK a přepis mi měl udělat člověk, co mi to prodal tady v ČR. Chci se zeptat zda mi budou stačit tyto dokumenty. K tomu budu mít ještě dovozovou technickou a pojištění. Děkuji moc za odpověď a případné rady. 
×
×
  • Vytvořit...