Přejít na obsah

CAYD vs CYAC Caddy dotaz


Doporučené příspěvky

Ahoj odborníci a majitelé VW  a v podstatě koncernového auta VW. Motor v mém autě Caddy 1,6 tdi, 75kw kód motoru CAYD odchází na věčná loviště. Po ujetí 540tkm začaly vrchem téct vstřiky nejprve jeden a pak asi všechny. Důvod mi byl vysvětlen a taktéž vyřešen přetěsněním. A taktéž mi bylo řečeno, že motor svůj úkol splnil a pokud chci ujet další stovky tisíc kilometrů bude nutné to řešit , resp. investice do repase vstřiků nezaručí to, že v nedaleké budoucnosti nebude investice nějaká další (vstřik. čerpadlo, repase bloku atd. atd.). O spolehlivosti tohoto auta celkově bych mohl dlouze psát, mám jej od nového a špatného je jen velmi, velmi málo - jen stručně během života tohoto auta nikdy nevznikl žádný velký problém kvůli, kterému bych nedojel kam potřebuju, nikdy jsem nebyl nucen čistit DPF, nikdy jsem nebyl nucen řešit spojku, nikdy jsem nekrátil výměnu oleje - interval 30tkm, při cca 480tkm si řekl  EGR o výměnu, to byla první vetší investice do auta. S ním se rovnou dělal preventivně spojku, čistil DPF, měnil váhu vzduchu, čidlo diferenčního tlaku. Jinak samozřejmě poctivě dělal vše co je v servisní knize. Při 520tkm začala problikávat  sporadicky kontrolka nízkého tlaku oleje -  první známka, že se s motorem něco nepěkného děje. Olej byl do cca 390tkm měněn vždy v autorizáku rovněž brzdy vždy z autorizáku, ale pouze economy varianta. Podle mého názoru ač laického byla právě změna oleje za "lepší a levnější pro moje auto podle mého současného mechanika" příčina zničeného EGRu, protože onen lepší a levnější, olej který byl údajně vhodný pro všechna auta neplnil předepsanou normu VW507.00. No a teď už k mému problému a dotazu.

 

Rozhodl jsem se motor vyměnit za jiný nastrojený a vytažený z auta s méně kilometry. Problém je v tom, že motory CAYD 75 KW jsou pouze v Caddy a v pár prvních Octavia II, které jsou starší než právě Caddyny, ty je ale velmi těžké a spíš nemožné sehnat. Na trhu je o poznání více motorů CAYC 77 kw. A z toho vyplývá můj dotaz. Jaký je mezi nimi rozdíl. Nikde to nemůžu vygooglit. Je to zaměnitelné a teď myslím komplet nastrojený motor, pominu sání atd.? Co na to řídící jednotka poradí si s tím?

 

Díky odborníkům za rady a odpovědi.

 

Pavel

Odkaz ke komentáři
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Jak píšeš, CAYD má 75kW a CAYC má 77kW

Ještě byli varianty CAYA 55kW a CAYB 66kW

Jiný kód - jiný výkon

Potvrzené to nemám, ale motory by měli být stejné, jen jiný software kvůli výkonu. Možná se budou lišit i vstřiky ale mezi 77 a 75 si myslím, že by to mohlo být stejné

Každopádně technika motoru je stejná - stejná 1.6ka

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
×
×
  • Vytvořit...