Přejít na obsah

Jízda na neutrál (volnoběh u automatu)


Doporučené příspěvky

Zajímavý dotaz co nám přišel do redakce na mail od Ivana:

Jsem čerstvým majitelem bazarového Tiguanu 2,0-103 KW TDI SPORT, DSG automat 7 r., najeto 70 tis. km, r.v. 2013. (první majitel neznámý Němec).  Hledám seriozní informaci o jízdě na neutrál, resp. volnoběh u tohoto automatu. Dle dostupných rad "odborníků" z nettu se vyřazení na "N" při jízdě např. z kopce, či dojíždění k semaforu u automatů označuje většinou za naprosto nehorázné ničení převodovky a nevím čeho ještě, nehledě na nebezpečnost jízdy atd. V originálním českém manuálu k vozu se však nabízí možnost jakési volby. V Hlavní nabídce nastavení by měl být režim "volnoběžka", označený na displeji nabídky prý "háčkem". Po aktivování tohoto režimu by se - podle překladatelky manuálu - měl po sundání nohy z plynu resp. brzdy motor odpojit a auto jet na volnoběh. V mé verzi je však tato nabídka z nastavení vykradena, ostatně jako mnoho dalších. Na letmý dotaz ve značkovém servisu VW mi technik sdělil, že nevidí důvod, proč bych nemohl za jízdy vyřadit na neutrál, pokud mě to prý baví. A mně to skutečně baví, protože tím jednak ušetřím litr a půl nafty a hlavně nemusím z kopce přidávat plyn, aby auto vůbec jelo a nepodřazovalo... Pokud se týká termínu "volnoběžka", slyšel o ní onen technik naposled před 40  lety u trabanta. Takže: ví někdo něco víc...?

Odkaz ke komentáři
  • 2 years later...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo je online   0 Registrovaných uživatelů, 0 Anonymních, 6 Návštěvníků Zobrazit úplný seznam

    • Žádní registrovaní uživatelé nejsou momentálně online.
  • Příspěvky

    • Dobrý den, moc Vám děkuji za vaši odpověď, už jsem to vyřešil (dokonce jsem to tu popisoval další oběti stejného problému 😬), byly polámané (a zkratované) drátky co vedou k topným tělískům ostřikovačů čelního skla. Ještě jednou Vám moc děkuji za ochotu a snahu. Pěkný den.
    • Dobrý den, z toho, co popisujete, to vypadá na problém s přetěžováním obvodu nebo na zkrat v systému. To, že se pojistka opakovaně přetaví, může znamenat buď vadné zapojení, nebo problém s ventilátorem či vyhříváním sedaček. Doporučil bych zkontrolovat kabeláž, jestli někde není poškozená nebo prodřená, a případně otestovat jednotlivé komponenty, zda správně fungují. Pokud si nejste jistý, doporučil bych návštěvu odborníka, aby zjistil, kde přesně dochází k přetížení obvodu.
    • Dobrý den, mám tourana T1 2007 2.0 tsi ecofuel. Přestala mi z ničeho nic fungovat klimatizace. Napichl jsem to a diagnostika napsala chybu:  00898 Řízení kompresoru klimatizační jednotky. Zkrat na plus nebo přerušeny obvod. Ale šťáva do něj jde.   Budu rád za jakoukoliv radu😄   S pozdravem Hypš 
    • Dobrý den,  Poprvé jsem koupil auto že zahraničí. STK a přepis mi měl udělat člověk, co mi to prodal tady v ČR. Chci se zeptat zda mi budou stačit tyto dokumenty. K tomu budu mít ještě dovozovou technickou a pojištění. Děkuji moc za odpověď a případné rady. 
×
×
  • Vytvořit...