Přejít na obsah

Jízda na neutrál (volnoběh u automatu)


Doporučené příspěvky

Zajímavý dotaz co nám přišel do redakce na mail od Ivana:

Jsem čerstvým majitelem bazarového Tiguanu 2,0-103 KW TDI SPORT, DSG automat 7 r., najeto 70 tis. km, r.v. 2013. (první majitel neznámý Němec).  Hledám seriozní informaci o jízdě na neutrál, resp. volnoběh u tohoto automatu. Dle dostupných rad "odborníků" z nettu se vyřazení na "N" při jízdě např. z kopce, či dojíždění k semaforu u automatů označuje většinou za naprosto nehorázné ničení převodovky a nevím čeho ještě, nehledě na nebezpečnost jízdy atd. V originálním českém manuálu k vozu se však nabízí možnost jakési volby. V Hlavní nabídce nastavení by měl být režim "volnoběžka", označený na displeji nabídky prý "háčkem". Po aktivování tohoto režimu by se - podle překladatelky manuálu - měl po sundání nohy z plynu resp. brzdy motor odpojit a auto jet na volnoběh. V mé verzi je však tato nabídka z nastavení vykradena, ostatně jako mnoho dalších. Na letmý dotaz ve značkovém servisu VW mi technik sdělil, že nevidí důvod, proč bych nemohl za jízdy vyřadit na neutrál, pokud mě to prý baví. A mně to skutečně baví, protože tím jednak ušetřím litr a půl nafty a hlavně nemusím z kopce přidávat plyn, aby auto vůbec jelo a nepodřazovalo... Pokud se týká termínu "volnoběžka", slyšel o ní onen technik naposled před 40  lety u trabanta. Takže: ví někdo něco víc...?

Odkaz ke komentáři
  • 2 years later...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo je online   0 Registrovaných uživatelů, 0 Anonymních, 4 Návštěvníci Zobrazit úplný seznam

    • Žádní registrovaní uživatelé nejsou momentálně online.
  • Příspěvky

    • Dobrý den, má prosím někdo zkušeností s  výpadky turba. Vw Tiguan 1.4tsi 90kw r.v. 2014 najezd 187000km. Někdy spadne výkon a za chvilku se chytne. Nedělá to pravidelně. 
    • Mám motorizáciu 1.6TDI CR 81kw rok 2016 a chcel by som vymeniť chladiacu kvapalinu, mám tam ešte sáčok so silikátom ktorý planujem vyhodiť a kvapalinu vymeniť za G12EVO chcem sa spýtať ako sa dá v domácich podmienkach ju vymeniť ?,musí byť menená zásadne len  podtlakom-vákuovaním, nie všetky servisy to majú a ešte k tomu nemám záruku že mi neodsajú len vyrovnávaciu nádržku a nenalejú novú iba tam. Tak preto by som to chcel urobiť sám. Našiel som aj video kde sa prečerpáva kvapalina cez prepad a potom aj plní...nemáte s tým skúsenosti? Dakujem za usmernenie .  
    • Mám ten samý problém  Je zatuhly zámek  Vyžádalo si to překódování a zase na pár dní fungoval  Takže buď vyndat a vyčistit a nebo nový. Jen na zkoušku vem šroubovák a mírně do něj klepni.a zkus zamknout.  
    • Co se týče výměny dílů tak to určitě pomůže. Jen jsem počítal že tam budou kódy pro diagnostiku. Ty bych zrovna potřeboval a které brány můžu použít pro daný ovladač   
×
×
  • Vytvořit...