Mirek Odesláno Únor 27, 2020 Nahlásit Share Odesláno Únor 27, 2020 Brzdová kapalina, často ji opomíjíme, protože není vidět, nic se nám nezadře a pokud nenastane porucha brzd tak mnozí řidiči ji nevěnují po celou dobu provozu vozidla pozornost. Ale ouha. V předepsaných údržbách vozu je doporučeno dokonce každého půl roku kontrolovat "bod varu brzdové kapaliny". Je to teplota při které se kapalina začíná vařit, která se postupně jejím stárnutím snižuje. Důvod je prostý, kapalina absorbuje vzdušnou vlhkost (vodu) a ta, jak známo, se vaří při 100°C. Jenže to je málo, předepsané "body varu brzdové kapaliny" jsou: Vozy bez používání přívěsu minimální "bod varu brzdové kapaliny" 125 °C a každý rok její výměna, vozy při používání přívěsu + dvoupístové kotoučové brzdy na předních kolech min. 135°C a opět každý rok výměna a vozy při používání přívěsu + čtyřpístové kotoučové brzdy min 155°C a každého půl roku výměna brzdové kapaliny! Nová brzdová kapalina má bod varu přes 200°C podle typu, u českých Syntolů se lehce pozná podle čísla. (Syntol HD 205 - 205 °C atd.) Takže brzdová kapalina je opravdu náročná náplň, musí, mimo jiné, splňovat další nároky jako např. mazivost, chemickou stálost proti oxidaci, minimální odpařivost, nesmí vyvolávat korozi kovů, nesmí narušovat pryžové součásti brzdového systému, kterých je požehnaně (pozor, kapalina ale přesto není přátelská k laku, vyvarujte se jeho potřísnění a když už k tomu dojde, ihned očistit, lak dokáže jít nemilosrdně dolů až na plech). Přestože je kapalina náročným prvkem není nejdražšším a nejobjemnějším - není jí potřeba mnoho - do vozů s dvoupístovými brzdami cca 0,48l a se čtyřpístovými brzdami 0,55l a cena cca od 60Kč za litr. A nezapomínejte, motor, ten Vás veze, ale brzdy, ty Vás chrání. Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.