Přejít na obsah

Brzdová kapalina – Kontrola, výměna aneb co byste měli vědět


Mirek

Doporučené příspěvky

Brzdová kapalina, často ji opomíjíme, protože není vidět, nic se nám nezadře a pokud nenastane porucha brzd tak mnozí řidiči ji nevěnují po celou dobu provozu vozidla pozornost. Ale ouha.

V předepsaných údržbách vozu je doporučeno dokonce každého půl roku kontrolovat "bod varu brzdové kapaliny". Je to teplota při které se kapalina začíná vařit, která se postupně jejím stárnutím snižuje. Důvod je prostý, kapalina absorbuje vzdušnou vlhkost (vodu) a ta, jak známo, se vaří při 100°C. Jenže to je málo, předepsané "body varu brzdové kapaliny" jsou:

Vozy bez používání přívěsu 

minimální "bod varu brzdové kapaliny" 125 °C a každý rok její výměna, vozy při používání přívěsu + dvoupístové kotoučové brzdy na předních kolech min. 135°C a opět každý rok výměna a vozy při používání přívěsu + čtyřpístové kotoučové brzdy min 155°C a každého půl roku výměna brzdové kapaliny!

Nová brzdová kapalina má bod varu přes 200°C podle typu, u českých Syntolů se lehce pozná podle čísla. (Syntol HD 205 - 205 °C atd.) Takže brzdová kapalina je opravdu náročná náplň, musí, mimo jiné, splňovat další nároky jako např. mazivost, chemickou stálost proti oxidaci, minimální odpařivost, nesmí vyvolávat korozi kovů, nesmí narušovat pryžové součásti brzdového systému, kterých je požehnaně (pozor, kapalina ale přesto není přátelská k laku, vyvarujte se jeho potřísnění a když už k tomu dojde, ihned očistit, lak dokáže jít nemilosrdně dolů až na plech). Přestože je kapalina náročným prvkem není nejdražšším a nejobjemnějším - není jí potřeba mnoho - do vozů s dvoupístovými brzdami cca 0,48l a se čtyřpístovými brzdami 0,55l a cena cca od 60Kč za litr.

A nezapomínejte, motor, ten Vás veze, ale brzdy, ty Vás chrání.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Příspěvky

    • Dobrý den, chtěl jsem se zeptat jaký průměr kulového čepu na vzpěry do kufru?
    • čau chci se zeptat nemate někdo schema relatek nad pojistkami u volantu dekuji.
    • zdarec...viete poradit ake najlepsie  led zarovky do vw t5.1? ...dik moc
    • Zdravím Vás, potřeboval bych prosím radu, Passat b6 2007    Ujel sem asi 800m a najednou auto chcíplo a už nešlo za boha nastartovat...Odtáhnul sem ho domu (stojí mě na dvoře v Hradci králové) a teď připojení diag. píše chybný zámek volantu, nějakých pár návodu na netu sem našel, ale prd platný....  borec na youtube odštípne na mikro spínači  prostřední nožičku a propojí krajní a normálně nastartuje ,ale ani po tomto pokusu jak aspoň rozhejbat auto na pár km se mě nepovedlo....  Mohl bych tady poprosit kdo má zkušenosti , zda by mě neporadil ? prosíím.....  pak sem se dočetl že když vyměním celou tu jednotku (zámek řízení) že v tom je i immo... takže když vyměním celý zámek řízení tak potom musím celý nakódovat ... ?  😕   Na alegru sem našel , to to  https://allegro.cz/nabidka/opravna-sada-zamku-rizeni-passat-b6-b7-12575079937 myslíte že když koupím a vyměním že to pomůže? Jinak přikládám video borce jak sem to udělal a stejně to nešlo....   Už sem zoufalý, dokázal by mě prosím někdo poradit co s tím  , mám to celý rozebraný a potřeboval bych to dát dohromady..... Děkují všem , co rádi pomůžou a mají zkušenosti..... sem z toho v pr****  ....        
×
×
  • Vytvořit...