Přejít na obsah

Cukání motoru za jízdy


Doporučené příspěvky

V 30. 5. 2020 at 7:00, Michal1983 napsal:

Dobrý den. Chtěl bych se zeptat. Koupil jsem multivana rok 2006 2,5tdi 96kw. Auto z ničeho nic začalo cukat. Tak jsem vyměnil palivový filtr a vzduchový filtr. A váhu vzduchu. A auto pořad cuka. Ráno když vyjedu z domu tak to nedělá vůbec. A cca po 5km zase začne. Rozchvěje se cele auto. Dekuji za radu

Příčinou cukání motoru mohou být ucpané filtry i ředěné palivo

Mechanici a zkušení motoristé jako první radí důkladnou prohlídku vzduchového a palivového filtru. Zanesené a ucpané filtry údajně stojí za ztrátou výkonu motoru až ve třetině případů. Pokud jsou filtry v pořádku a čisté, může být na vině znečištěné nebo zředěné palivo. Motoristé v takovém případě radí vyjet nádrž do poslední kapky, a poté natankovat kvalitní benzín u ověřené benzínové pumpy. Ano, opravdu se nevyplácí šetřit na palivu, a kupovat nekvalitní benzín či naftu, která může být ředěn. Kromě toho, že má vliv na jízdní vlastnosti, neprospívá ani motoru. Pokud jsou v pořádku filtry a palivo, nastal čas řešit elektriku a diagnostiku.

Mezi vážnější závady způsobující cukání patří poškozená elektrika

Závada v podobě cukání motoru za jízdy může být způsobená poškozenou elektrikou. Nejčastěji se jedná o špatné zapalování nebo špatně fungující škrtící klapka motoru. Jako první zkontrolujeme zapalovací svíčky. Špatný chod motoru mohou způsobovat poškozené elektrody u svíček.

Jsou-li elektrody v pořádku, postupně zkontrolujeme celé zapalování a to jak pálí válce motoru. Zde se neobejdete bez pomoci servisu, který má k dispozici speciální zařízení - tzv. motortester. Ne každý servis je má. Zařízení zkontroluje zapalování na všech válcích, a pokud odhalí závadu, ukáže ji. Díky zařízení je odhalena závada, jejíž odstranění nebývá nijak náročně. Někdy stačí vyměnit kabel nebo zapalovací cívky.

Za cukáním motoru může být i škrtící klapka motoru

Pokud motortester neukáže chybu na zapalování, může být příčinou také škrtící klapka motoru. To však neplatí v případě, že motor a auto cuká pouze ve vysokých otáčkách. Zanesená škrtící klapka se projevuje spíše houpavým volnoběhem. Určitě se ale vyplatí škrtící klapku vyčistit pomoci speciálního spreje. Po vyčištění je nutné provést základní nastavení

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Příspěvky

×
×
  • Vytvořit...