Přejít na obsah

Passat: Dunění, hluk a vrzání v kabině


Doporučené příspěvky

Ahoj všem,

už jsem z toho svého Passatu B8 vážně zoufalý, a tak si jdu pro radu (nutně): zhruba od 130 km/h začne do kabiny pronikat hluboké hlasité dunění, a při ustálených tachometrových 140 km/h (jízda na ACC) to v kabině duní tak výrazně, že to přehluší motor i aerodynamiku.

Dle mého soudu to jde zpředu, ale mohu se mýlit. Žádné vibrace do volantu ani nic jiného, jenom skokově naroste hluk a je to tak nepříjemné, že se s tím nedá prakticky jezdit na delší štreky. Rádio mám pochopitelně zapnuté, ale to hluboké dunění nejde přehlušit. Do 120 km/h nic, ticho, pohodička.

Auto je na nových letních 19“ kolech s novými pneu Continental (cca 7 mm), na které jsem svaloval vinu. Nicméně už dva dny jezdím na poměrně ojetých letních 17“ Falken (vpředu 5-6, vzadu 2-3 mm), a na nich to jednou duní, podruhé neduní a když zrovna duní, tak nijak výrazně a dramaticky. Čili tam to není skoro znát. Obě sady kol jsou nekopnuté, kvalitně vyvážené a správně nafoukané.

A teď babo raď: Něco aerodynamického na podvozku? Pravá poloosa? Silentbloky? Nebo třeba vstřiky?

  • Už prostě nevím a nemůžu dál, a proto potřebuji pomoct. Setkal se s tímto někdo? Díky
Odkaz ke komentáři

Co bych třeba zkusil a je to trochu fuj, nějakým způsobem zakrýt masku a zkusit se rozjet nad 120 km/h, podle toho by se dalo vyloučit, zda se jedná o hluk způsobený aerodynamikou nebo nějaké mechanické části.

Mám stejný problém. Jednou duní, pak zase ne. Můj mechanik sám řekl ať počkám, pokud se to časem projeví víc, bude to ložisko na kole, respektive ten náboj. Jinak jak říkají kluci, některý dekl volný nebo spoj. Ale sám jsem zatím taky na nic nepřišel.

Já vyřešil rezonanci trubek páskou zbývá hlavová opěrka nevím jaká vrzání od přední nápravy při přejezdu nerovností a různý vrzání interiéru už neřeším 

Odkaz ke komentáři

Ahoj,

oznamuji vám, že závada/záhada s hlasitým duněním při 140 km/h je po dlouhých peripetiích konečně odstraněna!

Tímto děkuji všem, co se opravdu upřímně snažili mi pomoct, vážím si naší spolupráce. Spektrum rad bylo sice tak široké, že bych musel nechat rozebrat a povyměňovat celé auto, kdybych ten problém chtěl vyřešit, nicméně vím, že jste se všichni činili.

K čemu došlo: těsně před dovolenou proběhly dva plánované servisy: výměna čidla tlaku oleje, jakož i seřízení geometrie, kontrola tlumičů, převážení kol a proházení jejich pozic na autě kvůli eliminaci vibrací. Čidlo tlaku oleje je ta potvora, co házela auto do nouzového režimu kdy se jí zlíbilo (a zdá se, že je po problému, uff). Kvůli tomu musel jít ven chladič a další díly zepředu. Ano, ten chladič, o němž jsme se bavili, že do roku 2015 má dole problematickou lištu, která se náporem vzduchu postupně zohýbá a pak právě kolem 140 km/h nepříjemně rezonuje. MY 2016 už má upravenou verzi, čili tam už toto nehrozí. Nicméně chladič šel ven a zpátky a stal se tak jedním z velkých kandidátů na možný zdroj toho dunění. Další na řadě byly u mě šusplast, pravá poloosa, ložiska, vstřiky, a v neposlední řadě kola. Ano, ty krásné 19“ antracitové phoenixy, za které vděčím Davidovi a Alexovi (modří vědí), respektive 235/40 CPC6 (novinka od Continentalu). Oboje fungl nové, oboje ve 100% stavu, precizně vyvážené, a přesto první na ráně. Proč? No protože na 17“ falkenech to auto jede nádherně potichu až do 250 km/h. A na 19“ continentalech se ve 140 km/h rozduní celá kabina tak, že chcete vystoupit, a toto dunění dál masivně roste.

Ale já si nemohl pomoci a musel jsem to vyřešit stůj co stůj. Pořád dokola jsem přemýšlel, proč to na sedmnáctkách nedělá a na devatenáctkách ano, čímž jsem eliminoval tipy jako zrcátka, dveře, čelní sklo atp. Těžší kolo nadlimitně zatěžuje poloosu? Oskákané pneumatiky a pilka dezénu vlivem změny jejich pozic má jiný náběh? Vyšší světlost posílá pod auto více vzduchu a něco na podvozku rezonuje?

Kdepak, všechno špatně.V pneuservisu už byli ze mě šílení, já byl šílený z auta, najednou mě přestalo bavit a těšit. Nepřeji nikomu začít to, co jsem si v posledních dnech a týdnech zkusil já, to je na palici. Manželka řekla, že jí to nevadí a já že po Praze stejně sto čtyřicet nejezdím a ať dám pokoj, nebo že mi koupí lítačku na MHD.

Nakonec jsme v pneuservise zvedli auto na hever (pokolikáté už?), vzali si rukavice a důkladně kontrolovali každý centimetr podvozku. A náhle jsme na to přišli: za zadní nápravou jakoby pod kufrem je kryt přes celou šířku vozu: není to měkký filc ani tvrdý plast, je to takový polotuhý materiál. A ten mimo jiné kryje vanu, v níž je uložená rezerva. Tento díl je uchycený na třech trnech, na něž jsou naražené podložky velikosti pětikoruny. Ty krajní držely na fest, ale ta prostřední držela jen na oko a navíc je dost špatně skrytá za nápravnicí.

To znamená že když auto takto stálo, nebylo nic vidět, nicméně jak za jízdy proudil pod vozem vzduch, odchyloval zepředu zpoza nápravnice tuto vanu, ta nasávala vzduch a celá pak rezonovala vibrováním a klepáním právě do oné nápravnice. A proč jsem několikrát zmiňoval ty 17“ a 19“ kola? I ty v toto příběhu hrají velkou roli: sedmnáctky mají zaoblené loukotě, zatímco phoenixy ostře řezané a zkosené, což byl další dodatečný zdroj proudění vzduchu skrz ně bokem do zmiňované vany. Stačilo podložku vytáhnout, kleštěmi srovnat, znovu důkladně nacvaknout a dotlačit šroubovákem. No a pak už jen proběhlo několik zkušebních jízd, přičemž mezi 140 a 250 km/h konečně zase nic v autě neduní!

Příběh má šťastný konec, ale bez vaší pomoci bychom na to nepřišli. Proto děkuji! Po dnešku už mě zase rychlá jízda baví a těší.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
×
×
  • Vytvořit...